India-on-tour.reismee.nl

Voorpagina nieuws, gebitje en geschrokken in de trein.

Voorpagina nieuws in ons stadje Cochin

En ja hoor het plaatsje Cochin waar wij verbleven was voorpagina nieuws.

De Indiase politie heeft zondag twee beveiligers van een Italiaans vrachtschip gearresteerd en voor verdere ondervraging naar de wal gebracht. Ze worden ervan verdacht vorige week twee Indiase vissers te hebben doodgeschoten die ze voor piraten hadden aangezien.En dat in ons plaatsje Cochin aan de kust.

Met de veerboot zijn wij al een paar maal langs gevaren en heb een foto gemaakt van het mega grote schip, het nieuws hoorde wij pas later Zie foto! Later bleek dat de mariniers (beveiligers) dronken waren. De vissers hadden geen wapens bij zich. Het is gebruikelijk dat de vissers een deel van hun vangst aanbieden aan buitenlandse schepen in ruil voor kleding en schoenen.

India heeft een politiek conflict nu met Italië. Die mannen komen dus voorlopig niet vrij

Veel politie op de been en tv zenders langs de boulevard.

Alle toeristen uit Italië.Oppassen nu!

Boottrip en Look I Like van Luud

Wij hadden die zondag toevallig een boottrip gedaan van een dag in de bekende Backwaters, waar zoet en zout water samenkomen. Bestaat uit meer dan 40 eilandjes waar mensen wonen. Er gingen nog een aantal andere toeristen mee, waaronder ook enkele uit India zelf.Wij hadden een leuk ‘groepje'

Onze gids kreeg telefoontjes van de politie of er Italianen bij onze groep waren. Ze waren alle tourgidsen aan het afbellen Men kon niet onderhandelen met de kapitein van het Italiaanse schip omdat niemand van de politie Italiaans sprak.

Ook de look i like van Luud zat in het groepje ...zie foto.

Nectar van een palmboombloem gedronken met 3 % alcohol (een flesje aangeschaft ) en mosselen gegeten, klaargemaakt door een plaatselijke visser. En gezien hoe ze van kokosnoten touw maken

Terug gekomen was het rustig op de boulevard weinig politie en de tv ploegen waren al weg.De mannen waren inmiddels gearresteerd.

Gegeten op het dak van een mega hoog hotel ,Sacha vond het niets heeft last van hoogtevrees of is het dieptevrees?

Vertrek!

Volgende dag met de trein naar Kanur gereden een rit van 6 uurtjes, ach dit zijn voor ons inmiddels korte afstanden....het begint al aardig te wennen.

Nu maar hopen dat wij zitplaatsen hebben Ja wel geboekt maar je moet ze echt verjagen van je plekje en kunnen aantonen dat je een zitplaats hebt geboekt

Dus kaartje kwijt ...6 uur staan.

Luud heeft uit verveling weer eens een gebitje gemaakt van een sinaasappelschil , en onder zijn bovenlip geschoven ....al zo oud...maar deze doet het nog steeds goed .

Bij het langzaam passeren van een trein in het station tot stilstaan heeft leuk zijn leukste kop opgezet en het gebitje ingeschoven. Je zit dan nog geen meter van de passagier van de andere trein vandaan ...je moet maar durven en ja ik heb er een foto van gemaaktJ

Geschrokken!

Luud zat in de trein in het midden van de van de bank een oud klein mager mannetje naast Luud, zijn gezin aan de andere kant van de coupé.Het mannetje was aan het dommelen en zijn hooft viel achterover -voorover achterover -voorover...en iedereen zat een beetje verveeld en last van de warmte een beetje vooruit te staren of waren ook op het randje van dommelen........plots kreeg het mannetje een 'slaapschok' die ken je wel alsof je in een diep gat valt en dat was geen kleintje. Het mannetje schoot minstens 30 cm omhoog kantelde naar links en viel bijna in het gangpad Iedereen schrok van de schok van het mannetje ...het mannetje keek verschrikt op zo van ‘'' waar ben ik'' ?En keek naar Luud, Luud keek verschrikt terug greep naar zijn borst en zij poehee dat is ff schrikken ...nou dat was weer ff lachen en even lateer dommelde het mannetje weer in...toch keek ik even af en toe zijn richting op ....hij zal toch weer niet?.....

sascha

hihi grappig hoor van dat mannetje maar dat lijkt me ook wel schrikken ja! Zo te lezen vervelen jullie je nog niet :-) En pap, ik vind het ook niks zo hoog hoor, brrr.

xxx