India-on-tour.reismee.nl

Een reis van 26 uur

Een reis van 26 uur..naar Kodakanai

Weg van de oostkust.

Niet rechtstreeks naar het zuiden maar via het binnenland naar de westkust is het plan geworden

In de slaaptrein sliepen Sacha en Luud boven en ik beneden

Gelukkig heb ik altijd mijn reisdekentje bij me, er lagen geen lakentjes,kussentje en dekentje bij, gewoon helemaal niets.

Rugzak als kussen gebruikt, 7 uur slapen om half 6 in de ochtend kwamen wij aan Trichiy en stapte over op de bus die ons in 4 uur naar Kodakanai bracht. Een slopende tocht van ruim 2000 m hoog de bergen in waar de temperatuur flink aan het dalen en wel tot 19 o.

Een lange slingerweg naar boven veel te smal veel te veel afgrond en veel te veel bussen als tegenliggers.

Zo moesten wij regelmatig stap voor stap een tegenligger passeren waar nog net een speld tussen kon en de passagiers van de andere bus een hand kon geven.

Het werd kouder en kouder inmiddels al 24 uur onderweg.

We hebben onderweg wat koekjes chips en aardappel curry in een bananenblad gegeten en keken uit naar een stevige maaltijd als wij boven in het berggebied waren.

Moe hongerig en er aardig doorheen het stadje bekeken en een hotel gezocht.

Het is niet veel maar maar het uitzicht is mooi. Het is hotel is gebouwd tegen een berg, entree aan de straatkant en de achter kan hing je balkon tegen de bergrots.

Wij waren van plan hier 2 nachten te blijven maar op de een of andere manier hadden wij geen klik hier..kan zijn door het grote temperatuur verschil, de lange reis die wij hadden gemaakt of omdat er geen ene moer te doen was.

Toch werd dit door mensen aanbevolen.

Oké, dus maar 1 nachtje blijven en gelijk maar voor morgen een bus boeken naar Cochin een reis van 12 uur en 2x overstappen Een sleper en een Semi sleper, dus plat en half plat.

Nou dat hadden wij dus wel gezien Hebben maar een taxi geboekt 6 uur naar Cochin, kunnen we stoppen wanneer en waar wij willen.

Tot in Cochin de westkust

Zjenja

Jeetje, jullie zijn wel veel aan het reizen. Hopelijk is het op de volgende bestemming wat warmer!