India-on-tour.reismee.nl

Met de trein naar Chennai

Deze trip hadden wij in Nederland al geboekt, dit omdat de treinen in India altijd vol zitten en 8 uur staan is toch net iets te lang...

Maar ze zijn er wel reizigers die 8 uur staan met kleine kinderen. Op hun arm aan het been geklampt of in het bagagerek. Als zo op de grond zitten worden ze vriendelijk verzocht om te gaan staan. Wij zitten met 6 man 3 naast 3 tegen overalkaar in een ruimte van 2,5 bij 2,5 meter of je wilt of niet moet je iets mee eten en het hemd wordt van je lijf gevraagd....nog steeds zijn wij de enige toeristen in de trein en je voelt je 8 uur flink bekeken. Van het Nederlandse voetbal weten ze alles en er worden namen van bekende voetballers heen en weer geslingerd. Luud niet, Luud is van de golf ...waar men allemaal in de lach schoot, dat is geen sport. Het ijs was gebroken, visite kaartjes over en weer, ja wij zaten met 'belangrijke' mensen in de trein.

Ik kreeg van een aardige meneer tegenover mij 2 oude Ind. Roepie van 1 en 2 cent die al jaren niet meer bestaan, hij had ze keurig opgevouwen in zijn portemonnee zitten en een soort van bidprentje met de Heilige geest Maria, nam deze zeer dankbaar aan stopte het in mijn tas om het mee te nemen verder op onze reis

Ja wat geef je dan terug ...mensen die hem kennen ...yep mijn leesbril met verlichting (als weggeef cadeautjes meegenomen) nou die deed het dus goed! Moest door iedereen van alle kanten

bekeken worden. Tegen over ons zat ook een jonge student net afgestudeerd. Veel mee zitten kletsen en wat info over de eerst volgende stad gegeven. Naast hem een wat ouder man heeft heel de reis niets gezegd maar bij het uitstappen ons heel hartelijk de hand schudde en ons een fijne reis wenste.

Ja na dit soort trips ben je ineens geen vreemden meer en het afscheid is dan heftig...buiten op het perron stond het gezin met de 'belangrijke man '' ons nog na te zwaaien.

Zo vliegt een treinreis voorbij....In het bezit van de Heilige Maria...

Treinreis van 8 uur 1.75 euro p.p.

Morgen foto's, .....

Beja

leuk verhaal, kijk uiit naar de foto's

liesbeth

Wat een leuk verhaal, en dan dat bidprentje, zou het een bedoeling hebben??? wees er zuinig op.
Liefs voor jullie allemaal.

Liesbeth.

Zjenja

Mooi verhaal!

sascha

Leuk verhaal! Ik heb er weer van genoten :-)